چگونه برای رفع خستگی کار لبخند بزنیم

چگونه برای رفع خستگی کار لبخند بزنیم - تصویر 1

تا کنون تجربه کرده اید که بعد از یک خنده اساسی و نسبتا طولانی، احساس انرژی بیشتری می کنید و می توانید بهتر فکر کرده؛ سراغ ادامه فعالیت های روزانه تان بروید. خنده می تواند عکس العمل های مغز را تماما تغییر دهد. احساس خوشحالی و رضایت درونی هم که جای خود دارد و همه ما می دانیم که انسان های خوشحال از انسان های غیر خوشحال سالم ترند. در این چگونه راه هایی برای خندیدن پیشنهاد کردیم تا با بهبود خلق و خو سریع تر فکر کنید و عکس العمل نشان دهید.

۱- فرض کنید مغزتان شیمی پیچیده اما فوق العاده ای دارد. در هر ثانیه بیش از ۱۰۰ هزار فعل و انفعال شیمیایی در مغز اتفاق می افتد. وقتی مغز ناقل عصبی ای به نام سروتونین تولید می کند، تنش و اضطراب کمتر می شود. وقتی دوپامین یا نورپی نفرین تولید می کند قدرت تمرکز و عمل را در ذهن به نحوی افزایش می دهد که در نتیجه منجر به درجات بالای تولید و بهره وری در انسان می شود.

۲- تغییر در فیزیولوژی بدن هم از آن دسته فعالیت هایی است که در لحظه انرژی و حال و هوای انسان را تحت تأثیر قرار داده و “هورمون های خوشحالی” را سریع تر تولید می کند. ترفندش این است که حرکات و زبان منفی بدنتان را تغییر دهید، مثلا اخم هایتان را باز کنید، قوز نکنید، شل و ول راه نروید، دندان هایتان را به هم نفشارید و … . می توانید این حرکات را با همسانان مثبت و لذت بخش ترشان جایگزین کنید؛ مثلا: مسخره بازی دربیاورید، بخندید، حرف های قشنگ و مثبت بزنید و بالا و پایین بپرید تا ببینید که همان لحظه حالتان خوب می شود.

۳ - اما در عمل این کارها خیلی هم آسان نیستند. گاهی اوقات انسان آن قدر گرفتار است و درگیر کار که فرصتی برای تولید این هورمون ها در مغز وجود ندارد. مدت بسیار زیادی تمرین لازم دارد و علاوه بر آن پیش از یک بدن آماده یک ذهن مثبت نیاز است تا بتوانید به این شرایط عادت کنید. از کارهای کوچک شروع کنید، دنبال راه های عجیب و غریب برای خندیدن نباشید. همین که یک لبخند ساده بزنید تمام اعضای چهره تان به حرف می آیند. چشمانتان درخشان می شوند و پیشانی تان صاف و بی چین و چروک می شود، حتی فکرتان هم دستخوش این همین تغییرات خواهند شد.

۴.هدف تمام این کارها در واقع این است که وضعیت منفی فعلی تان را با ایجاد اخلال در آن بشکنید. این اخلال باید به نحوی اتفاق بیفتد که با یک شوک، فعل و انفعالات درونی تان را به مرحله عمل برسانید.

در این چگونه ۹ ترفند را برایتان بازگو می کنیم تا قدم اول را به کمک آن ها پرقدرت و محکم و صد البته مثبت بردارید البته ممکن است بعضی از آن ها با شخصیت شما سازگار نباشند و مسخره به نظر بیایند. اما هر قدر می توانید تمرین و امتحان کنید تا بهترین راه را برای خودتان پیدا کنید.

۵.به غریبه ها لبخند بزنید.

یک قدم از دنیای پراسترس و متشنج تان دور بایستید و بیست دقیقه ای با آرامش قدم بزنید. به افرادی که در این مسیر می بینید لبخند بزنید. وقتی به خانه بازگردید خواهید دید که در همان چند دقیقه سطح ��هره وری مغزتان به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

چگونه برای رفع خستگی کار لبخند بزنیم

۶.به خودتان کمی حرکت بدهید.

یک آهنگ شاد بگذارید و یک مهمانی ۵ دقیقه ای برای خودتان بگیرید! بله، اصلا کسی را دعوت نکنید؛ خودتان باشید و خودتان!

چگونه برای رفع خستگی کار لبخند بزنیم

۷.بروید سراغ کامپیوتر. فیلم کوتاه خنده دار مورد علاقه تان را پیدا کنید و یک استراحت کوتاه خنده دار به مغزتان بدهید. این فیلم های کوتاه با گربه های بانمک که کارهای جالب می کنند برای همین وقت هاست.

۸.با خودتان حرف بزنید.

این یکی ممکن است به نظر کمی دیوانگی باشد اما یادتان نیست قدیم ها در مدارس چه چیزی یادمان می دادند؟ در طول اتاق قدم بزنید، با اعتماد به نفس بالا و تن صدای مثبت و البته وضعیت بدنی محکم و قدرتمند، بلند بلند جملات مثبت را تکرار کنید تا قدرت و اراده تان را افزایش دهد.

۹.بلند بزنید زیر آواز

برای همسرتان یا بچه هایتان بخوانید. خودتان را رها کنید و بگذارید آن ها هم در بازی ضداضطراب امروزتان با شما باشند.

۱۰.ورزشکار شوید.

تا جایی که به سیستم بدنتان آسیب نرسد بشین پاشو بروید اما نه خشک و خالی؛ در حالی که یک لبخند بزرگ روی لب تان است! (و اما پاداش این مورد: هر صد عدد بشین پاشو ۱۰۰ کالری می سوزاند. پس حالا می توانید یک شکلات هم بخورید!)

۱۱.به یکی از دوستان تان زنگ بزنید.

تلفن را بردارید و روز یکی از دوستان تان را با جمله “امیدوارم خوب باشی!” زنده کنید.

۱۲.سر و صدا راه بیندازید.

فقط یک “یوووهووو”ی بلند بگویید و به یکی از اهداف تان فکر کنید که به دست آوردنش حسابی خوشحالتان می کند.

۱۳.به چیزهایی که دوست شان دارید فکر کنید.

به یکی دو تا از چیزهایی که عمیقا از ته دلتان دوست شان دارید فکر کنید و لبخند را روی لب تان آزاد بگذارید تا خودش را به همه نشان بدهد. (در هر صورت باید چند بار در روز به تمام آنچه که دوست دارید فکر کنید و شیرینی حضورشان را به خودتان یادآوری کنید!)

برای دعوت لبخند به لب هایتان چه راه هایی بلدید؟

گردآوری: مجله اینترنتی زیگیل

منبع: مجله پنجره خلاقیت

تگ ها : رفع خستگی ، رفع خستگی کار ، لبخند ، خستگی ،
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه